SuperVisie Zwolle

Al ruim 10 jaar verzorgd SuperVisie Zwolle waardevolle leertrajecten waarin professionals binnen zorg, welzijn, onderwijs en therapie essentiële stappen zetten binnen hun professionele ontwikkeling. SuperVisie Zwolle richt zich op de regio Zwolle, Kampen, Raalte, Dalfsen, Ommen, Hattem en Meppel. Ook buiten deze regio weten professionals die graag ervaringsgericht leren en wezenlijke stappen willen zetten in hun professionele ontwikkeling SuperVisie Zwolle te vinden.

Wat is supervisie?

Supervisie richt zich op beroepen waar met mensen wordt gewerkt en waarin de eigen stijl belangrijk is. Binnen het supervisietraject staat de persoon binnen het werk centraal. Door het bespreken van de werkervaringen en de reflectie daarop krijg je meer inzicht in hoe je kunt leren van je werk.

Een supervisietraject omvat meestal 10 tot 15 zittingen van 1 tot 1 1/2 uur en vindt met een regelmatige frequentie plaats. In het begin is dit meestal eenmaal per 14 dagen. Supervisie wordt zowel individueel als in groepsverband gegeven.

Voor de start van het traject worden afspraken gemaakt over de doelen en de werkwijze. Soms is het wenselijk dat de werkgever of de opleidingsfunctionaris betrokken worden. Aan het eind van het traject ontvang je een supervisieverklaring die 5 jaar geldig is en vaak gebruikt kan worden voor (her)registratie binnen beroepsverenigingen (waaronder het SKJ) of voor toelating binnen een opleiding.

Als supervisor ben ik geregistreerd bij de LVSC (Landelijke Vereniging voor Supervisie en Coaching) onder registratienummer S12493R. Voor meerdere beroepsverenigingen en organisaties ben ik geaccrediteerd als supervisor, waardoor je er zeker van bent dat de supervisie erkend wordt.

Voor beroepsverenigingen bied ik trajecten aan op maat.

Regelmatig wordt supervisie betaald door de werkgever. Ik adviseer je vooraf te informeren naar de mogelijkheden bij de werkgever.

 

Voorbeelden wanneer je supervisie kun inzetten:

  • Door overbelasting binnen je werk ben je voortdurend moe;

  • Je hebt behoefte aan een nieuwe impuls binnen je werk als professional;

  • Je voelt je regelmatig onzeker in jouw beroep;

  • Je hebt een duidelijke visie ten aanzien van jouw werk, maar weet dat niet over te dragen;

  • Je kunt moeilijk omgaan met conflicten op jouw werk;

  • Je mist het plezier in je werk;

  • Vanwege een reorganisatie in jouw werksituatie weet je niet waar je staat;

  • Er vindt een (her)registratie plaats binnen een beroepsvereniging;

  • Supervisie is gewenst als leermiddel binnen opleidingen.

 

Mijn werkwijze:         "zet jezelf als professional in het licht!"

Het geven van supervisie betekent voor mij werken vanuit mijn hart.

Ik vind het bijzonder om een tijdje mee te mogen lopen en te zien dat mensen die kiezen voor een begeleidingstraject vanuit hun belemmeringen of last weer in hun kracht komen.

Ik vind het mooi om te zien dat professionals die ik begeleid (heb) minder gaan oordelen over zichzelf en anderen. Ze komen dan tot een waarnemende houding waarin allerlei nieuwe keuzemomenten ontstaan. Als professionals durven te kiezen voor nieuw gedrag dat werkelijk bij hen past, volgt er leren en bezieling. Dan is er weinig meer nodig om zelf weer het stuur in handen te nemen.

Ik kan goed mensen enthousiasmeren en in hun kracht zetten. Daarbij ben ik flexibel, creatief en weet goed te anticiperen op situaties. Vanuit mijn rust en empathisch vermogen weet ik vaak waar de ander de beweging te maken heeft. Dit weet ik via een milde houding kernachtig te benaderen. Ik heb een brede methodische kennis en vind het leuk de ander prettig te verrassen. Naast diepgang en goed dingen neer willen zetten, vind ik het belangrijk mijn humor en luchtigheid in te brengen.

Door mijn analyserend vermogen en overstijgende manier van kijken, weet ik uitstekend procesmatig te werken. Ingewikkelde situaties met verschillende belangen vormen een extra uitdaging voor mij. Vaak ben ik dan een verbindende schakel.

Ik zet graag ervaringsgerichte werkvormen in die aansluiten bij de professional.

Verder gespecialiseerd in:

  • roos van leary
  • kernkwadrant
  • coachen op identiteitsniveau
  • wandelcoaching
  • transactionele analyse
  • voice dialogue
  • NLP
  • systemisch werken
  • gestaltbenadering
  • lichaamswerk (karakterstructuren Reich)
  • organisatie- of themaopstellingen